Objavljeno: 28. 7. 2017 in Blog by Željko Rađen, Direktor sektora za Data Centar rešenja

Zašto je SDDC (Software Defined Datacentar) neizostavan deo budućnosti?

Otvori galeriju

Pojavom koncepta Software Defined Datacentar (SDDC) omogućeno je fleksibilno i fluidno okruženje, koje će u potpunosti dovesti do zamene tradicionalnih uloga, koji su do skoro imali izolovani silosi unutar IT infrastrukture.

Pre nego što pređem na temu iz naslova, pa čak i da vam je tema ekstremno strana, pokušaću slikovito da vam približim svakodnevicu. Naime, potrebu za ovom tehnologijom smo sami stvorili. Dovoljno je da prošetamo gradom i oko sebe primetimo ljude kojima je mobilni telefon postao sastavni deo skoro svih svakodnevnih aktivnosti. Verovatno ste i vi jedan od njih.

Pomoću njega dobijamo najrazličitije informacije, ali i ostavljamo veliki broj podataka o sebi. Bilo da nešto kupujemo, odgovaramo na ankete, ažuriramo svoje profile na društvenim mrežama ili gledamo video, sve su to informacije o nama koje se negde skladište. Ako tome pridodamo upotrebu desktop i laptop računara u druge privatne ili poslovne svrhe, jasno je da govorimo o veoma velikoj količini informacija, koje se prikupljaju putem različitih upotreba internet funkcionalnosti.

Kada svi ti podaci dobiju svoj dom u nekom, za to namenjenom, „skladištu“, to nikako neće biti kraj njihove aktivnosti. NAPROTIV!

Tek tada počinju da žive kroz dalje obrađivanje, grupisanje i analiziranje. Kompanije na osnovu njih donose zaključke o ponašanju postojećih ili potencijalnih klijenata i prave strategije i planove za budući rast i razvoj poslovanja.

Sistemi koji sve ove podatke skladište su impozantne veličine, a rast podataka je eksponencijalan. Serveri koji ih obrađuju su mnogo više od toga. Njihovo održavanje nije najjeftinije, a ni najefikasnije rešenje, kako za poslovanje svake kompanije tako ni za životnu sredinu. Zamislite samo fizičke gabarite jedne takve infrastrukture.

Kao jedan od odgovora na ove izazove razvoj Cloud tehnologije, sa svoje strane, dodatno je promenio očekivanja koje kompanije imaju od softverske i hardverske podrške koju dobijaju od svoje IT infrastrukture.

Glavni zadatak IT kompanija je da isporuče očekivana poboljšanja u kvalitetu i brzini usluge i adekvatno isprate količinu podataka koja se svakodnevno razmenjuje i obrađuje.

Pojavom koncepta Software Defined Datacentar (SDDC) omogućeno je fleksibilno i fluidno okruženje, koje će u potpunosti dovesti do zamene tradicionalnih uloga, koji su do skoro imali izolovani silosi unutar IT infrastrukture.

Kod SDDC, infrastruktura je virtuelizovana i isporučena kao usluga, a sastoji se iz 3 celine:

  • kompjuterska virtuelizacija,
  • softver define network i
  • softver define storage.

Kontrola je potpuno automatizovana, a celokupno rešenje se održava pomoću inteligentnih softverskih sistema. Sve ovo omogućava kompanijama da koriste jedinstvene mogućnosti ove hibridne cloud tehnologije uz efikasnost, agilnost i sigurnost kao nikada ranije.

Korisnici kojima IT nije osnovni biznis, već ga samo koriste kao pomoć poslovnom procesu, žele da od svog datacentra dobiju tu funkcionalnost koji dobijaju od cloud servisa, uz sigurnost in house rešenja. Digitalna transformacija dovela je do interesantne pojave – gubljenje jasne linije privatnosti? Sve što se iznese na internet i na javnim mrežama, negde se čuva i obrađuje. Sa druge strane postavljaju se pitanja, u slučaju cloud rešenja, gde su naši podaci i kolika ja naša suštinska kontrola. Ovo je još jedan dodatni razlog zbog koga je SDDC dobio na značaju. Sa ovim rešenjem korisnik ima fleksibilnost koju pruža cloud tehnologija, ali i sigurnost pošto se svi podaci i dalje nalaze lokalno kod njega.

Naši korisnici ne žele da razmišljaju o infrastrukturi i ne žele da troše mnogo vremena na implementaciju novih servisa, već da na lak i pristupačan način dobiju ono što im treba bez prekomernog trošenja finansijskih, ljudskih i vremenskih resursa.

Osnovna ideja je napuštanje standardnog zatvorenog vendorskog pristupa, koji podrazumeva postojanje dediciranih uređaja i za njih specijalno obučene timove, kao i da omogući da bilo koji nespecijalizovan commodity  hardverski uređaj, uz pomoć softverskih funkcionalnosti, zameni preobimnu i za upravljanje previše komplikovanu infrastrukturu.

Na ovaj način eliminiše se dobar deo troškova i pojednostavljuje korisnički interfejs koji olakšava svakodnevan rad i održavanje.  

Sa druge strane, postoji bojazan da eksperti, koji su se do sada bavili administracijom infrastrukture, postanu višak. Veliki deo njihovih dosadašnjih poslova se prebacuje na softver i pojednostavljuje, pa više ne postoji potreba za istim brojem ljudi, kako bi se obezbedilo nesmetano funkcionisanje datacentara. Sve se obavlja brže, efikasnije i sa manjim angažovanjem ljudskih resursa. Srećom, automatizacija dnevnih operacija daje mogućnost ekspertima da oslobođeno vreme prebace na nove i kreativne procese, koji mnogo više mogu da doprinesu poslovanju kompanije. Razlog za ovo je prost i jednostavan, IT više nije samo pomoć u radu kompanije, već je IT danas sastavni deo poslovanja.

Tržište u Srbiji se tek upoznaje sa ovim tehnologijama. Kod nekoliko naših korisnika uspešno su implementirani delovi SDDC (softver define network i softver define storage), dok kod drugih postoji značajno interesovanje za upoznavanje sa svim funkcionalnostima i prednostima koje nudi. 

Iako je uvođenje kompletnog rešenja prilično zahtevno, kako sa stanovišta prihvatanja od strane korisnika, a onda i vremena potrebnog da se promena sprovede, Software Defined Datacentar je budućnost koju ne možemo i ne treba da odlažemo.

Da li imate neka pitanja? Kontaktirajte nas