U zavisnosti od mogućnosti Kontakt Centar sistema i same unutrašnje organizacije i obučenosti, svaka organizacija bi trebalo da izabere onu koja njoj najviše odgovara, a svakako to može da bude i kombinacija nekoliko različitih. Ja ću vam sada navesti i ukratko objasniti nekoliko njih. Kako nažalost, ma šta mi mislili o nadarenosti ljudi sa ovih prostora, ne postoji značajan doprinos u razvoju ovih tehnologija iz regiona, moraću da koristim termine na engleskom jeziku, koji su i prihvaćeni kao standard u industriji, bez obzira na proizvođača, a vi slobodno sami pronađite onaj na našem, koji vama najviše odgovara.
1. Hunt groups
Ovo je najosnovniji način prosleđivanja poziva i uobičajen je kod organizacija koje tek započinju sa radom. Recimo, ukoliko želimo da razgovaramo sa nekim iz sektora prodaje, pozivamo broj koji je dodeljen njima, a ukoliko nam je potreban marketing, postoji poseban broj za kolege iz tog sektora. Uobičajeno je da na poziv odgovori osoba koja je prva na listi za odgovaranje, a ukoliko ona nije dostupna poziv ide sledećem sa liste. Ovakav način distribucije karakterističan je one organizacije koje imaju samo tzv. kućne centrale (PBX) ali ne i prava Kontakt Centar rešenja.
2. Least Idle
Kada su prvi ACD sistemi počeli da se koriste, ovo je upravo bio način na koji su svi pozivi bili dodeljivani i često se i sada koristi kao sinonim za njega. To znači da se poziv dodeljuje onom operateru koji je najduže čekao na sledeći poziv od prethodnog koji je obavio. U zavisnosti od sistema koji se koristi, mogu biti varijacije, tako da se gleda ili određeni period vremena u kojem su operateri odgovarali na pozive, najčešće 30 minuta, ili se to gleda u odnosu na ceo dan. Kod ovakve distribucije mora se voditi računa o ponašanju operatera, jer, kao što i sve u životu ide linijom manjeg otpora, i operateri ponekad koriste taktiku da, kada su dostupni za poziv, nakratko sami promene svoj status u „nedostupan“, što znači da vreme od kada su dostupni iznova počinje da se računa, te ih pozivi zaobiđu i dodele se nekom drugom.
3. Skill Based Routing
Naprednije organizacije svojim operaterima dodeljuju različite veštine (skills) tako da na poziv odgovaraju upravo oni koji mogu i da reše specifičan servisni zahtev, a ne samo da pruže uopštene informacije. Naravno, različiti operateri poseduju različite veštine, i to na različitom nivou. Zato, za efikasno korišćenje ovakvog prosleđivanja, organizacija mora da pažljivo podesi sve parametre ne bi li se izbegla situacija da uvek isti operateri odgovaraju na pozive. Na primer, ukoliko je pozvao korisnik koji govori engleski i koji je zainteresovan za kupovinu specifičnog proizvoda, sistem bi trebalo da mu dodeli operatera koji govori engleski i koji može da pruži detaljne informacije o tom proizvodu. Ukoliko je više takvih operatera, sistem upoređuje njihove rezultate dobijene formulom koja uzima u obzir nivoe veština koje poseduju i naravno vremena koje su čekali od poslednjeg poziva. Operateru koji ima višu ocenu će biti dodeljen taj poziv, što samim tim obezbeđuje da je na poziv odgovorila najadekvatnija osoba. Ukoliko, pak, u tom trenutku nema slobodnih operatera sa traženim nivoom veštine(a), poziv će biti na čekanju dok takva osoba ne postane dostupna.
4. Last Agent Routing
Kao osnovna smernica uspešne Kontakt Centar organizacije zadovoljstvo korisnika svakako mora biti na vrhu. Iz tog razloga, neke od njih se odlučuju da poziv dodele onom operateru koju je uslužio baš tog korisnika poslednji put. Ove odluke proizilaze pre svega iz očekivanja pozivaoca da operater sa kojim su poslednji put razgovarali, najbolje poznaje njihov „slučaj“ i da će samim tim najefikasnije i razgovarati sa njima. Naravno, ovo ima smisla ukoliko se poziv desio u vremenu koji je relativno blizu prethodnom, recimo 48 sati. Izbor ovakvog prosleđivanja ne mora nužno i da je dobar, jer korisnik možda baš i nije bio zadovoljan kako je poslednji razgovor obavljen, te nužno neće biti oduševljen ako je njegov poziv dodeljen istom operateru. U naprednijim sistemima i ukoliko organizacija ima dobro organizovan CRM sistem, svi podaci o prethodnim pozivima su zabeleženi, tako da zaista više nije i neophodno da uvek isti operater odgovara istom korisniku, pogotovu ako se mora dugo čekati da on bude dostupan da odgovori baš na taj poziv. No svakako, uz dobro planiranje, ovakav način prosleđivanja može biti koristan sa tačke gledišta zadovoljstva korisnika.
5. Bulls Eye Rouiting
Iako na prvi pogled ovakav način prosleđivanja može da ima veze sa koridom zbog naziva bulls eye, stvar je potpuno drugačija. Naime, na engleskom jeziku, ono označava centar mete, koja se najčešće koristi u streličarstvu