Objavljeno: 19. 10. 2017 in Vesti i događaji

Agile in Public sector

Otvori galeriju

Prezadovoljni prošlogidišnjim učešćem, i ove godine smo podržali najveću developersku konferenciju kod nas, VoxxedDays Belgrade. Ove godine smo bili zlatni sponzor ove konferencije, a pored toga što smo bili prisutni u izložbenom delu sa štandom, na konferenciji nas je predstavljala Zorica Grba, izvršni direktor za isporuku rešenja. 

Treći put po redu, ova tehnološka konferencija održala se u Beogradu, u organizaciji Heap Spacea. Svi učesnici su imali priliku da čuju i saznaju nešto više o najaktuelnijim trendovima u svetu tehonlogija, kao što su mašinsko učenje, veštačka inteligencija, kao i bezbednost u virtuelnoj realnosti. 

Oba dana konferencije smo se družili sa posectiocima na našem štandu, gde su mogli da se informišu o našem poslovanju i najzanimljivijim projektima i sve to dok uživaju u našim kokicama koje smo delili. Takođe, imali su priliku da učestvuju u nagradnoj igri koju smo organizovali, u kojoj su srećni dobitnici dobili Bobby Anti-theft ranac.

Drugi dan konferencije, Zorica se potrudila da mladim programerima prenese jedinstveno iskustvo, koje retko gde mogu da čuju, na temu Agilne metodologije u javnom sektoru.

U početnoj fazi agilnih projekata, postoji proces planiranja koji je deo prve iteracije, a isporuka je plan visokog nivoa za projekat. Intermedijalne faze u agilnim projektima su distribucija i / ili iteracije gde se dodatne funkcije isporučuju u obliku radnog koda. Završna faza u agilnom projektu je faza učvršćivanja ili spremnost proizvodnje, u kojoj se odvijaju procesne aktivnosti koje pripremaju proizvod za isporuku, zajedno sa završnom retrospektivom projekta i drugim završnim procesima. Uticaj interesnih grupa ostaje jak i ne smanjuje se sve dok se proizvod ne pusti i dok projekat nije završen (nasuprot PMBOK-u: pojavljuje se načelno i zatim opada u ostatku projekta).

Zorica je istakla par bitnih zaključaka iz našeg iskustva:

  • Uvek adresirajte RFP i prilagodite ih planovima,
  • Izgradite poverljivi odnos sa svojim klijentom na svakom nivou,
  • Održavajte transparentnost (kako u dobrim tako i u lošim aspektima implementacije projekta),
  • Bitno je obezbeđivanje značajnih ciklusa iteracije tako da korisnik može da se poveže sa projektom sa entuzijazmom,
  • Iskustvo daje bolju tačnost u davanju procena, ali procene nisu rokovi.
Da li imate neka pitanja? Kontaktirajte nas